Friday, October 1, 2010

Lecon 2: Il s'appelle

French Class #2
Il s’appelle
le premier octobre 2010
CHANSON
La B-I-B-L-E
C’est le livre pour moi
Je la suis pour toute ma vie
La B-I-B-L-E
Verse
Jésus-Christ est le même hier, aujourd'hui, et pour toujours.
Hebreux 13:8
Dialogue
Marie?
Oui, Chérie.
Can you tell me your brother’s name?
Avec plaisir. With pleasure. Mon frère s’appelle Francois.
Oh, your brother’s name is François.
Oui.Yes.
Marie?
Oui, Chérie.
Can you tell me your sister’s name?
Avec plaisir. With pleasure. Ma soeur s’appelle Céline.
Oh, your sister’s name is Céline.
Oui.Yes
Marie?
Oui, Chérie.
Can you tell me your mother’s name?
Avec plaisir. With pleasure. Ma maman s’appelle Joanne.
Oh, your mother’s name is Joanne.
Oui. Yes.
Marie?
Oui, Chérie.
Can you tell me your father’s name?
Avec plaisir. With pleasure. Mon papa s’appelle Jean.
Oh your father’s name is Jean.
Oui.Yes.
Thank you. Merci.
Ca me fait plaisir. It’s my pleasure.
Vocabulaire
Ca me fait plaisir. It’s my pleasure.
Mon frère.  my brother
Ma soeur my sister
Ma maman my mother
Mon papa my father
Oui yes
Il s’appelle his name is
Elle s’appelle her name is

No comments:

Post a Comment