Friday, November 19, 2010

Lecon 1-8 Review

VOCABULARY REVIEW

ta maman: your mother
bonjour: hello
salut: hello
confondu: confused
de bonnes amies: some good friends
Exactement: Exactly
Ma boucle: my bow
Quoi? : What?
un noeud papillon: bow tie
le papillon: butterfly
au-dessus: above
en dessous: below
Merci: Thank you
Je m’appelle: My name is
Chérie: darling
je suis: I am
petit : little
le chaton: kitten
de rien: You're welcome
Ca me fait plaisir.: It is my pleasure.
Mon frère: my brother
Ma soeur: my sister
Ma maman: my mom
Mon papa: my dad
Oui: yes
Il s’appelle: His name is
Elle s’appelle: Her name is
Ou es-tu? : Where are you?
derrière: behind
devant: in front
la maison: house
Oh la la!: Wow!
beau belle: beautiful
neuf: new
ma couverture: my blanket
vieux: old
ma queue: my tail
court: short
triste: sad
long: long
content: happy
Je t’aime.: I love you.
mon bol: my bowl
vide: empty
rempli: filled

No comments:

Post a Comment